Kolej na Dolnym Śląsku

   
      :: stacje::  
   
 
  :: stacje :: linie :: rozkłady :: strona główna :: strona sponsora ::
 

Żórawina

 
Żórawina - budynek stacji « Żórawina - wbudynek stacji widziany od strony ulicy (18 IX 2003)
Żórawina - budynek stacji «

Żórawina - budynek stacji widziany od strony peronów (18 IX 2003)

Żórawina - budynek stacji « Żórawina - wiata nad częścią pierwszego peronu przy wyjściu z poczekalni; poczekalnia w tym miejscu jest już nieczynna (18 IX 2003)
Żórawina - budynek stacji « Żórawina - ujęcie z południa na północ stacji na wjeżdżający pociąg osobowy 319 relacji Wrocław - Międzylesie z EP07-376 (18 IX 2003)
Żórawina - budynek stacji « Żórawina - budynek nastawni stojącej przy wylocie w kierunku Strzelina (18 IX 2003)
Żórawina - budynek stacji « Żórawina - widok na stację sprzed nastawni; na pierwszym planie widać wyłaniający się z bruku tor, który zapewne biegł wzdłuż placu rozładunkowego, po jego drugiej stronie w stosunku do torów pozostałej grupy torów - dosyć często spotykany układ na większych stacjach lokalnych (18 IX 2003)
::1944::
::1955/56::
::1960/61::
::1980/81::
::1985/86::
  ::rozkłady jazdy::
dla stacji Żórawina (Rothsürben)
 

:: Żórawina
- wieś leżąca w powiecie ziemskim wrocławskim, na południe od Wrocławia.

:: Żórawina
- stacja w 14,374 km linii z Wrocławia do Międzylesia (nr 276 wg D-29 oraz tab. 230 SRJP). Przed II wojną światową stacja Żórawina nosiła nazwę Rothsürben, a krótko po wojnie Żórawin. Kolej dotarła tutaj 1 października 1871 roku od strony Wrocławia, kiedy to oddano do eksploatacji przebiegający przez Żórawinę odcinek Wrocław - Strzelin. Linię wybudowała Kolej Górnośląska, która otrzymała koncesję na doprowadzenie jej do granicy w Międzylesiu. W 1943 odcinek Wrocław - Strzelin otrzymał drugi tor, zdemontowany w 1945 roku i odbudowany w 1960 roku. 16 stycznia 1991 roku zakończono elektryfikację odcinka Wrocław - Strzelin i przez stację Żórawina zaczęły jeździć pociągi elektryczne.
Stacja Żórawina posiada 5 torów plus jeden kończący się ślepo przed budynkiem, odchodzący od torów głównych przy nastawni w kierunku Strzelina. Obecnie używane są 3 tory i dwa perony. Obok stacji znajdują się dwa duże place rozładunkowe, w tym jeden pomiędzy torami, a drugi z rampą. Kasa jest czynna w określonych godzinach (kilka odcinków czasowych w ciągu dnia), pierwotne pomieszczenie poczekalni zamknięte i nie pełniące już swojej roli.

:: Żórawina
[będzie opis]

  :::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::do góry::::::::    

kolej na Dolnym Śląsku, kolej na Dolnym Śląsku, Łagiewniki Średzkie, Łagiewniki Średzkie, Łagiewniki Średzkie, Łagiewniki Średzkie, Łagiewniki Średzkie, linia kolejowa Malczyce - Łagiewniki Średzkie - Strzegom - Marciszów, kolej, kolej, kolej, Dolny Śląsk, Dolny Śląsk, Dolny Śląsk, koleje Dolnego Śląska, kolej na Dolnym Śląsku, kolej, Dolny Śląsk, stacja, stacja, stacja, dworzec, dworzec, dworzec, linia, linia, linia, rozkład, rozkład, rozkład, przystanek, przystanek, przystanek, most, most, most, wiadukt, wiadukt, wiadukt, historia kolei, historia kolei, historia kolei, kolejnictwo, historia kolejnictwa, kolejnictwo dolnośląskie, kolejnictwo dolnośląskie, eisenbahn, kleinbahn, bahn, kleinbahnhof, bahnhof, Schlesien, Niederschlesien