Kolej na Dolnym Śląsku

   
      :: stacje::  
   
 
  :: stacje :: linie :: rozkłady :: strona główna :: strona sponsora ::
 

Bolesławice Świdnickie

 
Bolesławice Świdnickie - przystanek « Bolesławice Świdnickie - widok na przystanek kierunku Jaworzyny Śląskiej; na lewo od latarni znajdował się budynek przystanku, rozebrany w latach 90. ubiegłego wieku (8 VIII 2004)
Bolesławice Świdnickie - przystanek « Bolesławice Świdnickie - widok na przystanek w kierunku Świdnicy; w środku pociąg specjalny Jaworzyna Śląska - Świdnica z parowozem Ty45-20 (20 V 2000)
Bolesławice Świdnickie - przystanek « Bolesławice Świdnickie - pociąg specjalny z parowozem Ty45-20 wraca ze Świdnicy do Jaworzyny Śląskiej (20 V 2000)
Bolesławice Świdnickie - słupek hektometrowy « Bolesławice Świdnickie - słupek hektometrowy kilkaset metrów przed przystankiem pokazujący w oryginale zupełnie inną wartość - 57,3 - od namalowanej po wojnie - 232,1 (8 VIII 2004)

::1944::
::1955/56::
::1960/61::
::1969/70::
::1976/77::
::1980/81::
::1984/85::
::1992/93::

  ::rozkłady jazdy::
dla przystanku Bolesławice Świdnickie (Bunzelwitz)
 

:: Bolesławice Świdnickie
- duża wieść leżąca w powiecie świdnickim, 5 km na północny zachód od Świdnicy - jedna z najstarszych wsi na Śląsku.

:: Bolesławice Świdnickie
- przystanek w 4,550 km linii wiodącej z Jaworzyny Śląskiej do Nysy lub w 232,216 km linii nr 137 Katowice - Legnica (wg D-29).
W Sieciowym Rozkładzie Jazdy Pociągów przystanek występuje w tabeli 235. Do końca II wojny światowej nosił nazwę Bunzelwitz. Przystanek jest położony na granicy samej miejscowości, ostatnim budynkiem wsi przy przystanku jest dom b. pracowników kolejowych. Linia przez Bolesławice Świdnickie jest częścią Magistrali Podsudeckiej - niezelektryfikowanej dawnej linii magistralnej z Legnicy do Kędzierzyna Koźla. Odcinek Legnica - Jaworzyna Śląska przez m.in. Bolesławice Świdnickie został oddany do użytku 16 grudnia 1856 roku, ale sam przystanek najprawdopodobniej dopiero w trakcie przebudowy linii na dwutorową w 1910 roku. Obecnie, wg uzyskanych przeze mnie na miejscu informacji, wymiana podróznych na przystanku Bolesławice Świdnickie jest znikoma ze względu na większą mobilność i dostosowanie się do potrzeb klientów przez konkurencję samochodowo-autobusową.

:: Bolesławice Świdnickie
zostały założone prawdopodobnie na początku XII wieku przez Piotra Włosta, wojewodę na dworze Bolesława Krzywoustego. Po raz pierwszy w dokumentach Bolesławice Świdnickie pojawiają się w 1308 roku jako własność ławnika ze Świdnicy. We wsi warto zobaczyć gotycki (przebudowany na renesansowy) kościół p.w. św. Jadwigi z krzyżami pokutnymi obok oraz XVIII wieczny zespół pałacowy.

  :::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::do góry::::::::    

kolej na Dolnym Śląsku, kolej na Dolnym Śląsku, Bolesławice Świdnickie, Bolesławice Świdnickie, Bolesławice Świdnickie, Bolesławice Świdnickie, Bolesławice Świdnickie, linia kolejowa Legnica - Jaworzyna Śląska, linia kolejowa Legnica - Kędzierzyn Koźle, linia kolejowa Katowice - Legnica, kolej, kolej, kolej, Dolny Śląsk, Dolny Śląsk, Dolny Śląsk, koleje Dolnego Śląska, kolej na Dolnym Śląsku, kolej, Dolny Śląsk, stacja, stacja, stacja, dworzec, dworzec, dworzec, linia, linia, linia, rozkład, rozkład, rozkład, przystanek, przystanek, przystanek, most, most, most, wiadukt, wiadukt, wiadukt, historia kolei, historia kolei, historia kolei, kolejnictwo, historia kolejnictwa, kolejnictwo dolnośląskie, kolejnictwo dolnośląskie, eisenbahn, kleinbahn, bahn, kleinbahnhof, bahnhof, Schlesien, Niederschlesien