Kolej na Dolnym Śląsku

   
      :: stacje::  
   
 
  :: stacje :: linie :: rozkłady :: strona główna :: strona sponsora ::
 

Byczeń

 
Byczeń - budynek przystanku « Byczeń - budynek przystanku; obecnie pełni funkcję mieszkalną (23 XI 2003)
Byczeń - zerwany tor « Byczeń - miejsce, w którym rozpoczynał się most kolejowy przez Nysę Kłodzką, zmyty w trakcie powodzi w 1997 roku, widziane z lewego brzegu rzeki, czyli z tego na którym leży Byczeń (23 XI 2003)
Byczeń - tu był most « Byczeń - to samo miejsce, ale widziane z prawego brzegu Nysy Kłodzkiej; Byczeń leży z prawej strony zdjęcia, ale już poza kadrem (23 XI 2003)
Byczeń - przyczółek mostu « Byczeń - przyczółek mostu na prawym brzegu Nysy Kłodzkiej; po prawej stronie w głębi widać zamek w Kamieńcu Ząbkowickim (23 XI 2003)
::1944::
::1955/56::
::1960/61::
::1980/81::
::1985/86::
  ::rozkłady jazdy::
dla przystanku Byczeń (Baitzen)
 

:: Byczeń
- miejscowość leżąca w powiecie ząbkowickim, nad Nysą Kłodzką na południowy wschód od Kamieńca Ząbkowickiego.

:: Byczeń
- przystanek w 3,253 km linii Kamieniec Ząbkowicki - Złoty Stok
(linia 334 wg D29 i 226 wg SRJP). Przystanek do 1945 roku nazywał się Baitzen, a krótko po wojnie Byczyn.
Otwarcie linii Kamieniec Ząbkowicki Mały Dworzec - Złoty Stok przez przystanek Byczeń nastąpiło 3 listopada 1900 roku. Była to prywatna kolejka wąskotorowa 1000 mm, ekspolatowana przez firmę Kleinbahn Kamenz - Reichenstein AG (Kolejka Kamieniec Ząbkowicki - Złoty Stok, od 1935 r. Kolejka Złotostocka SA) na podstawie ustawy o kolejkach z 1892 roku. W 1912 przekuto linię na normalnotorową i okolicach przystanku Byczeń zmieniono jej przebieg; wiązało się to z likwidacją osobnego Małego Dworca w Kamieńcu Ząbkowickim i zmianą wejścia linii na stację w Kamieńcu (jako wąskotorowa wychodziła w kierunku zachodnim, a jako normalnotorowa w kierunku wschodnim). Pociągi pasażerskie jeździły przez przystanek Byczeń do lata 1989 roku: po raz ostatni są ujęte w rozkładzie 1989/90, ale już we wrześniu 1989 ich ruch zlikwidowano (wraz z tabelą 225 Ząbkowice Śląskie - Strzelin). Ruch towarowy odbywał się do lipca 1997, kiedy to powódź stulecia zniszczyła most na Nysie Kłodzkiej, który nie został już odbudowany. W ten sposób kolejna linia dolnośląska linia kolejowa przeszła do historii.

:: Byczeń
jest znany przede wszystkim z barokowego kościoła św. Marcina z lat 1771-1774.

  :::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::do góry::::::::    

kolej na Dolnym Śląsku, kolej na Dolnym Śląsku, Byczeń, Byczeń, Byczeń, linia kolejowa Kamieniec Ząbkowicki - Złoty Stok, Kolejka Złotostocka, kolej, kolej, kolej, Byczeń, kolej, kolej, kolej, Dolny Śląsk, Dolny Śląsk, Dolny Śląsk, koleje Dolnego Śląska, kolej na Dolnym Śląsku, kolej, Dolny Śląsk, stacja, stacja, stacja, dworzec, dworzec, dworzec, linia, linia, linia, rozkład, rozkład, rozkład, przystanek, przystanek, przystanek, most, most, most, wiadukt, wiadukt, wiadukt, historia kolei, historia kolei, historia kolei, kolejnictwo, historia kolejnictwa, kolejnictwo dolnośląskie, kolejnictwo dolnośląskie, eisenbahn, kleinbahn, bahn, kleinbahnhof, bahnhof, Schlesien, Niederschlesien