Kolej na Dolnym Śląsku

   
      :: stacje::  
   
 
  :: stacje :: linie :: rozkłady :: strona główna :: strona sponsora ::
 

Mirsk

 
Mirsk - budynek stacji « Mirsk - widok budynku stacji od wschodu od strony miasta (7 X 2002)
Mirsk - perony « Mirsk - perony i tory widoczny od strony pn-zachodniej; wszystko jest bardzo mocno zarośnięte (7 X 2002)
Mirsk- wiata peronowa « Mirsk - wiata przy peronie I (7 X 2002)
Mirsk - kilometraż « Mirsk - słupek hektometrowy (7 X 2002)
Mirsk - panorama stacji « Mirsk - widok stacji w kierunku Gryfowa Śląskiego; wyraźnie widać równię stacyjną, wieżę wodną i zabudowania; zdjęcie zostało wykonane z przejazdu pokazanego na fotografii poniżej (7 X 2000)
Mirsk - budynek dróżnika « Mirsk - domek dróżnika przy przejeździe kolejowym na drodze do Pobiednej; widoczne na zdjęciu tory prowadzą do Świeradowa Zdroju (pierwsze dwa na dole zdjęcia) i do Pobiednej (najbliżej budki dróżnika), żadne z nich nie są używane i zapewne niedługo pokryje je asfalt (7 X 2002)
Mirsk - szynobus « Mirsk - szynobus kursujący na trasie Gryfów Śląski - Mirsk - Świeradów Zdrój (pocztówka z internetu); jeden z kursujących tu autobusów szynowych znajduje się w skansenie w Skierniewicach - patrz fotka niżej
Mirsk - szynobus « Mirsk - tak wyglądał w lipcu 2001 roku ów szynobus, sfotografowany przez śp. Grzegorza Sarneckiego i umieszczony na jego stronie (kliknij na zdjęcie, ale
uwaga - otwiera się powoli)
::1944::
::1955/56::
::1960/61::
::1980/81::
::1985/86::
  ::rozkłady jazdy::
dla stacji Mirsk (Frideberg)
 

:: Mirsk
- miasto leżące w powiecie lwóweckim nad Kwisą u podnóża Gór Izerskich.

:: Mirsk
- stacja w węzłowa w 8,762 km linii z Gryfowa Śląskiego do Świeradowa Zdroju (wg SRJP linia nr 253) i jednocześnie stacja początkowa linii do Jindřichovic w Czechach lub początkowa dla linii Mirsk - Świeradów Nadleśnictwo (wg D-29). Przed wojną nosiła nazwę Frideberg. Kolej do stacji Mirsk dotarła 1 listopada 1884 roku od strony Gryfowa Śląskiego. Stacja była wspólną dla linii państwowej i zbudowanej, w oparciu o ustawę o kolejkach z 1892 roku, linii do Świeradowa Zdroju (1909) będącą prywatną inwestycją spółki Kolejka Mirsk - Świeradow SA (Kleinbahn Flinsberg-Friedeberg AG), która w 1911 roku przekszałciła się w firmę pod nazwą Kolejka Izerska (Isergebirgsbahn). Odcinek do kolejnej stacji - końcowej - Świeradów Nadleśnictwo otwarto dla ruchu 5 czerwca 1910 roku. Tuż przed I wojną światową pojawił się projekt przedłużenia linii Mirsk - Świeradów (prawdopodobnie ze Świeradowa Nadleśnictwa) do Górzyńca, a w połowie lat 20. do Szklarskiej Poręby (projekt zakładał trakcję elektryczną). Na linii Gryfów Śląski - Mirsk - Świeradów już przed II wojną światową był prowadzony ruch spalinowymi autobusami szynowymi. Ruch pociągów pasażerskich przez Mirsk do Świeradowa został zlikwidowany ("zawieszony") 12.02.1996 r.; na pewien czas wprowadzono autobusową komunikację zastępczą, którą zlikwidowano od 1 stycznia 1997. Obecnie nic tu po torach nie jeździ, a budynek stacji został przystosowany do celów mieszkalnych.

:: Mirsk
powstał [opis wkrótce].

  :::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::do góry::::::::    

kolej na Dolnym Śląsku, kolej na Dolnym Śląsku, Mirsk, Mirsk, Mirsk, Mirsk, Mirsk, linia kolejowa Gryfów Śląski - Mirsk - Świeradów Zdrój, linia kolejowa Legnica - Gryfów Śląski - Mirsk - Pobiedna, Kolejka Mirsk - Świeradów, Kolejka Izerska, Kleinbahn Flinsberg - Friedeberg AG, Isergebirgsbahn, kolej, kolej, kolej, Dolny Śląsk, Dolny Śląsk, Dolny Śląsk, koleje Dolnego Śląska, kolej na Dolnym Śląsku, kolej, Dolny Śląsk, stacja, stacja, stacja, dworzec, dworzec, dworzec, linia, linia, linia, rozkład, rozkład, rozkład, przystanek, przystanek, przystanek, most, most, most, wiadukt, wiadukt, wiadukt, historia kolei, historia kolei, historia kolei, kolejnictwo, historia kolejnictwa, kolejnictwo dolnośląskie, kolejnictwo dolnośląskie, eisenbahn, kleinbahn, bahn, kleinbahnhof, bahnhof, Schlesien, Niederschlesien