Kolej na Dolnym Śląsku

   
      :: stacje::  
   
 
  :: stacje :: linie :: rozkłady :: strona główna :: strona sponsora ::
 

Borów

 
Borów - widok na budynek stacji « Borów - widok na budynek stacji od strony dojazdu; stacja znajduje się tuż obok głównego wjazdu do Borowskich Kopalni Granitu (2 VIII 2004)
Borów - widok na budynek stacji od strony peronów « Borów - budynek stacji od strony peronów; na stacji były 4 tory, w tym dwa z peronami; stan torowiska świadczy, że dawno nikt po nich nie jechał (2 VIII 2004)
Borów - plac rozładunkowy « Borów - widok ogólny stacji, a przede wszystkim ogromnego placu rozładunkowego; zdjęcie wykonane w kierunku Jawora (2 VIII 2004)
Borów - przejazd na końcu placu załadunkowego « Borów - mnogość torów przy południowo-wschodnim końcu stacji, przy skrzyżowaniu z drogą lokalną prowadzącą do wsi (2 VIII 2004)
Borów - przejazd na końcu placu załadunkowego « Borów - odjeżdżający w kierunku Jawora pociąg; zdjęcie udostępnione dzięki uprzejmości autorom strony www.daetzdorf.de - szczególne podziękowania dla p. Wally Krause
::1944::
::1955/56::
::1960/61::
::1980/81::
::1985/86::
  ::rozkłady jazdy::
dla stacji Borów (Bohrauseifersdorf)
 

:: Borów
- wieś leżąca w powiecie świdnickim.

:: Borów
- nieczynna stacja w 10,241 km linii kolejowej z Jawora do Roztoki (nr 331 wg D-29) i 11,0 km linii Jawor - Marciszów (wg SRJP). Przed wojną nosiła nazwę Bohrauseifersdorf, zaś krótko po wojnie Gniewomirowice. Kolej dotarła tu w roku 1896 od strony Jawora. Ruch pociągów pasażerskich został zlikwidowany na początku lat 90. ubiegłego wieku - w SRJP 1990/92 są jeszcze 2 pary pociągów przez stację Borów, a w rozkładzie 1992/93 już żadnej, a tabela 248 została przemianowana na Strzegom - Marciszów.
Stacja z okazałym budynkiem była po zamknięciu ruchu osobowego wykorzystywana jako ładowniaa dla pobliskich kamieniołomów granitu, a od pewnego czasu została nawet tej funkcji pozbawiona - pociągi docierają tylko do znajdującego się kilka kilometrów wcześniej Gniewkowa. Ilość torów i długość placu biegnącego wzdłuż torów w kierunku Roztoki świadczy, że stacja musiała w przeszłości generować duży ruch. W roku 1985/86 przez stację Borów przejeżdżały 3 pary pociągów osobowych (w tym jedna para w relacji Marciszów - Legnica i z powrotem).

:: Borów
po raz pierwszy w dokumentach pojawił się w 1376. Jedyną atrakcją miejscowości są kopalnie granitu oraz dąb „Bolko", który miał 7,95 m. w obwodzie a wiek jego był liczony na około 500 lat. Czy istnieje nadal - ciężko powiedzieć, w okolicach stacji nie rzuca się w oczy (a tam powinien stać), a informacja pochodzi pochodzi z przewodnika turystycznego.

  :::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::do góry::::::::    

kolej na Dolnym Śląsku, kolej na Dolnym Śląsku, Borów, Borów, Borów, Borów, Borów, Bohrauseifersdorf, Gniewomirowice, linia kolejowa Jawor - Borów - Roztoka, kolej, kolej, kolej, Dolny Śląsk, Dolny Śląsk, Dolny Śląsk, koleje Dolnego Śląska, kolej na Dolnym Śląsku, kolej, Dolny Śląsk, stacja, stacja, stacja, dworzec, dworzec, dworzec, linia, linia, linia, rozkład, rozkład, rozkład, przystanek, przystanek, przystanek, most, most, most, wiadukt, wiadukt, wiadukt, historia kolei, historia kolei, historia kolei, kolejnictwo, historia kolejnictwa, kolejnictwo dolnośląskie, kolejnictwo dolnośląskie, eisenbahn, kleinbahn, bahn, kleinbahnhof, bahnhof, Schlesien, Niederschlesien